Άσκηση

Ήπιες μορφές άσκησης στην καθημερινότητα του ασθενούς

Είναι δεδομένα τα οφέλη της άσκησης καθώς συνεισφέρει στην καλή υγεία, την ευεξία και τη βελτίωση της διάθεσης. Αυτό ισχύει για όλους ασθενείς και μη. Στην περίπτωση των καρκινοπαθών θα βοηθήσει τον ασθενή να νοιώσει καλύτερα και να αυξήσει την ενέργειά του, κάτι που είναι ζητούμενο κατά τη διάρκεια της θεραπείας. Υπάρχουν συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές, οι οποίες αναφέρουν πως συστήνεται περίπου μισή ώρα μέτριας έντασης άσκησης πέντε φορές την εβδομάδα. Κατά περίπτωση μπορεί να υπάρξει αύξηση της χρονικής διάρκειας, της συχνότητας ή της έντασης, κάτι το οποίο εξαρτάται από τον ασθενή, το στάδιο της θεραπείας κ.α., ενώ πάντα χρειάζεται και η ενημέρωση του θεράποντος ιατρού.

Ποια είναι η μορφή άσκησης επίσης είναι θέμα επιλογής. Θα πρέπει όμως να είναι ξεκάθαρο πως ακόμη και εάν δεν επιλεγεί κάποιος συγκεκριμένος τύπος ο ασθενής μπορεί να βάλει στην καθημερινότητά του κάποιες συνήθειες που βοηθούν προς την κατεύθυνση αυτή.

Πρώτη και βασικότερη είναι βέβαια το περπάτημα, το οποίο συστήνεται από κάθε γιατρό για την αλλαγή του σύγχρονου τρόπου ζωής με πολλαπλά οφέλη.

Από εκεί και πέρα μπορεί ένας ασθενής μπορεί να χρησιμοποιεί λιγότερο τον ανελκυστήρα και περισσότερο τις σκάλες ή να συνηθίζει να διανύει την απόσταση ανάμεσα σε δύο στάσεις (ή και περισσότερες) με τα πόδια. Να συνδυάζει το διάλλειμα της δουλειάς ή την προσέλευση στον γιατρό με μια συγκεκριμένη διαδρομή. Ακόμη και μια σειρά απλών ασκήσεων δύο ή τρεις φορές τη μέρα μπορούν να επιφέρουν αποτέλεσμα. Οικιακές εργασίες, καθαρισμοί, κηπουρικές εργασίες βοηθούν προς την επίτευξη του στόχου. Μαθήματα χορού ή η συμμετοχή σε έναν σύλλογο παραδοσιακών χωρών είναι επίσης μια εναλλακτική.

Όλα αυτά είναι ήπιες μορφές άσκησης που ανάλογα με τον ρυθμό ζωής ή της προσωπικές επιθυμίες του καθενός μπορούν να βοηθήσουν στο να αλλάξει η καθημερινότητα του ασθενούς και να εντάξει σταδιακά την άσκηση στη ζωή του χωρίς να πιεστεί σωματικά ή ψυχολογικά.

Similar Posts